Probioticele sunt bacterii „bune” sau „prietenoase” care stimuleaza sanatatea intestinala. Organismul are nevoie de aceste bacterii pentru a mentine sistemul digestiv sanatos si eficient. Consumul de alimente probiotice ajuta la restabilirea echilibrului natural al bacteriilor intestinale, trateaza problemele digestive ajutand la evitarea constipatiei sau a diareei. Probioticele pot ajuta, de asemenea, la reducerea balonarii abdominale si flatulentei cauzata de sindromul de intestin iritabil si simptomele asociate cu intoleranta la lactoza. Mai mult decat atat, probiotice sunt utile atunci cand se administreaza antibiotice, acestea avand tendinta de a ucide bacteriile, atat bune cat si rele, reducand astfel cantitatea de bacterii bune din intestin. Probioticele sunt benefice pentru sistemul imunitar deoarece contribuie la mentinerea activitatii sistemului imunitar.

probioticele

Studiile sugereaza ca interventiile dietetice probiotice pot ajuta si la reducerea anxietatii, stresului si sensibilitatii la durere. Probioticele pot ajuta, de asemenea, la pierderea in greutate. Anumite studii  constatand ca flora intestinala a celor care sunt obezi este diferita de cea a oamenilor care sunt slabi.

Iaurtul cu un continut de „culturi vii si active” este unul dintre cele mai bune alimente probiotice. Acesta ajuta digestia si mentine un mediu de microorganisme sanatos in tractul digestiv. Atunci cand alegeti un iaurt cu probiotice, aveti grija sa cititi cu atentie etichetele cu ingrediente pentru a evita produsele incarcate cu sirop de porumb bogat in fructoza, indulcitori artificiali si arome. Daca va place iaurtul grecesc, trebuie avut in vedere faptul ca, desi este bogat in proteine, contine mai putine tulpini de bacterii benefice.

Kefirul este un alt produs lactat fermentat care contine o varietate de bacterii probiotice, mai ales lactobacili si bifidus. La fel ca iaurtul, are un gust usor acru, dar are o consistenta mai subtire. Kefirul contine probiotice complexe si este, de asemenea, bogat in substante nutritive si antioxidanti. De fapt, acesta are mai multe vitamine B, calciu, proteine si probiotice decat iaurtul.