Sparanghelul este o leguma benefica organismului pe care fiecare persoana trebuie sa o includa in dieta sa. Exista trei soiuri de sparanghel:

  • de culoare verde – care este cel mai frecvent;
  • de culoare alba – este mai greu de cultivat;
  • de culoare violet – este mai mic si are un gust mai fructat.
De ce sparanghelul este atat de special?

Acesta contine numerosi nutrienti utili, cum ar fi acid folic, potasiu, fibre, vitamina B6, vitamina A, vitamina C si vitamina B1, cunoscuta si sub numele de tiamina. De aceea, sparanghelul este una dintre cele mai sanatoase legume pe care o persoana le poate manca.

In plus, este cunoscut pentru proprietatile sale antioxidante si antiinflamatorii, motiv pentru care a fost folosit in medicina cu secole in urma. Pe langa combaterea radicalilor liberi, sparanghelul ajuta si la problemele cardiace, digestive si osoase.

De asemenea, este important de mentionat ca sparanghelul nu contine aproape nici o grasime, iar cantitatea de calorii este extrem de mica (doar 20 de calorii in 5 tulpini). Carbohidratii sunt, de asemenea, limitati, iar sodiul este complet absent.

Beneficiile pentru sanatate ale consumului de sparanghel
  • sursa buna de fibre si proteine, care sunt esentiale pentru o buna digestie si imunitate; Acestea contin o serie de compusi antiinflamatori care protejeaza impotriva diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare;
  • sursa de antioxidanti, inclusiv unul numit glutation, despre care se stie ca protejeaza pielea de daunele provocate de soare, poluare si imbatranire.
  • vitamina K din sparanghel functioneaza bine la coagularea sangelui si la intarirea oaselor;
  • sursa bogata de vitamine B, despre care se stie ca regleaza nivelul zaharului din sange.
Cum se gateste sparanghelul?

Exista multe modalitati prin care oamenii pot gati sparanghelul: intr-o tigaie cu apa, lamaie si ulei de masline, pe un gratar mediu, in cuptor si chiar in cuptorul cu microunde, atunci cand nu exista suficient timp (desi aceasta ar trebui sa fie ultima optiune).

Se poate consuma sparanghelul ca aperitiv, ca garnitura, sub forma de supa crema, intr-o salata sau ca ingredient pentru un risotto delicios.