Un nou brand chinezesc va ajunge in Europa in 2023. Zeekr lanseaza in China o versiune cu baterii mari a SUV-ului sau 001. Dar autonomia reala va fi mai mica decat cea anuntata.

Grupul chinez Geely a lansat brandul Zeekr in China in 2021, iar extinderea globala se apropie cu pasi repezi, brandul vizand acum Europa. Zeekr planuieste sa se lanseze pe Batranul Continent cu SUV-ul sau 001, care face obiectul unei editii foarte speciale in China. Un model care nu a fost inca confirmat pentru Europa.

O baterie imensa, dar ce autonomie?

Zeekr 001 nu este un model nou, deoarece a fost lansat pentru prima data in China in 2021, dar la inceputul acestui an, modelul de familie mare de aproape 5 metri lungime primeste un pachet de baterii nou-nout de 140 kWh. CATL, producatorul chinez si lider mondial in domeniul bateriilor cu litiu, furnizeaza acest pachet urias ca parte a unei colaborari semnate intre cele doua companii in luna august a anului trecut. Aceasta faimoasa baterie numita “Qilin”, cu o densitate de 255 Wh/kg, va permite masinii sa atinga o autonomie de 1 000 km. Zeekr 01 este certificat la aceasta valoare, chiar daca pachetul de baterii prezent pe SUV ar fi mai mult de 200 Wh/kg. Dar capacitatea de 140 kWh are un pret ridicat: numai bateria ar cantari peste 700 kg!

Asa cum se intampla adesea in cazul modelelor lansate in China, autonomia oficiala este calculata pe baza ciclului de omologare chinezesc CLTC, foarte optimist. In ciclul nostru european WLTP, autonomia ar trebui sa fie de aproximativ 850 km. Si stim ca aceste intervale omologate sunt supraestimate. Cu alte cuvinte, in lumea reala, va trebui cu siguranta sa reducem aceasta valoare cu 20 %, ceea ce va da totusi o gama foarte mare.

Modelul de top va ajunge in Europa in acest an, dar Zeekr nu a precizat inca gama care va fi oferita. Modelul de 140 kWh este insotit de doua variante mai rezonabile, cu acumulatori de 86 sau 100 kWh si doua motoare cu magneti permanenti care dezvolta peste 540 CP.

O platforma complet noua

Zeekr profita de platforma modulara 100% electrica a Geely pe 001. SEA (Sustainable Experience Architecture) se extinde de la segmentul compact pana la cel de lux, cu ampatament de peste 3 metri.

Cu acest SEA, Geely are arma ideala pentru a concura direct cu Tesla si BYD, mai ales ca acordurile cu furnizorii asiatici de componente si baterii sunt usor de semnat. Dar pentru un Volvo cu adevarat nou, dedicat unei platforme electrice, va trebui sa asteptam crossoverul EX30.