Fii atent la tendinte

Tendintele se schimba frecvent si ceea ce este la moda astazi, poate sa nu fie cand se va lansa o colectie. In calitate de designeri, planificarea colectiilor se face cu luni in avans, deci trebuie sa se aiba o idee buna despre tendintele care stapanesc moda curenta si probilitatea de a ramane sau nu.

Design pentru publicul central

Este posibil ca prima colectie sa fi fost conceputa pentru a exprima creativitatea pentru o anumita audienta. Dar nu trebuie uitat ca clientii decid ce se vinde. Asadar, trebuie tinut cont de un public de baza atunci cand se proiecteaza o colectie. 

Controlul costurilor

Este usor sa se lase creativitatea sa alerge salbatic, dar un client trebuie sa fie dispus sa plateasca pentru desenele realizate. De aceea, pastrarea unui control strans asupra costurilor – materiale, productie, chiar si marketing – este esentiala pentru a asigura ca se face un profit. Trebuie amintit ca, este posibil sa se faca o reducere a unei parti din colectie spre sfarsitul sezonului, deci trebuie luat in considerare si acest aspect.

Marketing

Colectia se va vinde atunci cand se promoveaza bine publicului potrivit. Trebuie investit cu intelepciune in eforturile de marketing, folosind o combinatie buna de magazin, social media si word-of-mouth prin intermediul clientilor existenti, pentru a asigura un raspuns bun, pastrand in acelasi timp controlul costurilor de marketing.

Prezentare si vanzare

Afisarea marfurilor online sau offline determina daca un client va fi atras sa incerce modelele. Daca marfa este stocata alaturi de a altora in e-retail sau boutiquri, trebuie depuse toate eforturile pentru a face colectia suficient de atractiva.

moda

Pastrarea filelor privind vanzarile, inventarul, canalele si fluxul de numerar

Daca marfurile sunt stocate la mai multe puncte de desfacere la expediere, este necesara tinerea evidentei inventarului vandut, nevandut si creantelor datorate. Pentru vanzarile online, urmarirea vanzarilor este mult mai simpla, iar actualizarea inventarului este esentiala pentru a asigura ca nu primesc comenzi care nu pot fi indeplinite.