Care sunt cele mai importante aspecte pentru afacerea pe Amazon?

  • Punerea bazelor primului Ad Group

Reclamele sunt divizate in mai multe grupuri intitulate in mod generic ad groups. Acestea au fost create pentru a gestiona mult mai bine costul final al fiecarei reclame pe click. Spre exemplu, este mult mai prolifica realizarea mai multor grupuri atunci cand se doreste promovarea si implicit vinderea unor variante diferite ale aceluiasi produs.

Pentru o mai buna intelege, se ia urmatorul exemplu: exista o jucarie care poate fi cumparata in doua variante de culori: red, black. Intr-o astfel de situatie, se vor pune bazele unui ad group pentru fiecare varianta si se vor selecta urmatoarele cuvinte cheie: red toy si black toy.

Modalitatea de creare a unui ad group este simpla si presupune urmatori pasi:

  • Ad group name: se alege un nume care sa fie caracteristic pentru produsele care urmeaza sa fie promovate;

  • Choose products to adverise: se identifica produsele dorite pentru a fi promovate in interiorul acestui group. Cautarea se va putea face atat dupa numele ales, cat si dupa ASIN sau SKU.

Default bid

Sistemul de publicitate existent in cadrul platformei Amazon este unul care functioneaza asemenea unui sistem de licitatie. In situatia in care exista 2 vanzatori care au ales aceleasi cuvinte cheie care sa apara in timpul cautarii, diferenta se va face in functie de bugetul alocat campaniei de promovare.

In cazul in care vanzatorul 1 a setat bidul la $ 0.5, iar cel de-al doilea vanzator l-a setat la $ 1, potentialului client ii va aparea in urma cautarii produsul oferit spre vanzare de ce-al doilea vanzator pentru ca oferi mai mult in cadrul campaniei de promovare.

Vizualizarea reclamei nu este taxata, singurul moment in care vanzatorul va plati este in momentul in care linkul sau este accesat de un potential cumparator. Suma insa nu este cea oferita, ci cu doar 1 cent peste suma oferita de primul vanzator, adica $0.51.