Daca cineva are o locuinta la vanzare, cu siguranta isi doreste sa obtina cel mai bun pret pe ea. Nu va reusi insa sa atinga un asemenea obiectiv daca singurul lucru pe care-l face pentru asta este sa ceara o anumita suma de bani, iar apoi sa astepte sa primeasca o oferta pe masura. Cand potentialii cumparatori stiu ce vor si cauta luni intregi pana sa incheie o tranzactie, trebuie sa se faca ceva pentru a se diferentia de restul ofertelor de pe piata.

Deci, cum se vinde o locuinta repede si avantajos?

vinde o locuinta repede

1. Stabilirea unui pret corect

Setarea unor asteptari prea ridicate nu va creste sansele de a obtine mai multi bani, ci este posibil chiar sa „scoata” proprietatea din piata, adica din sfera de atentie a potentialilor cumparatori.

2. Alegerea a cel mult trei brokeri profesionisti cu care sa lucreze

In fata unui client, un intermediar obiectiv are mai multa credibilitate decat un proprietar atasat emotional de locuinta sa. In plus, un agent profesionist va sti cum sa prezinte atat plusurile, cat si minusurile unei proprietati, astfel incat sa creasca sansele acesteia de vanzare.

3. Promovarea corecta a proprietatii

O promovare corecta poate scuti vanzatorul de o „avalansa” de clienti nepotriviti, si, prin aceasta, de o risipa de timp, efort si chiar bani (cu cat sta mai mult pe piata cu o proprietate, cu atat pretul pe care il poate obtine scade). Daca da acces brokerului sau la a face niste fotografii de calitate, daca ii prezinta schitele apartamentului si ii ofera toate informatiile de care are nevoie, acesta va sti sa aduca doar acei cativa clienti care sunt cu adevarat interesati de locuinta.

4. Prima impresie e cruciala

Dincolo de pret, de agentul imobiliar ales si de modul in care a fost promovata, felul in care arata locuinta in momentul in care are loc o prima vizionare poate face diferenta intre succesul si esecul unei tranzactii.

Mai intai de toate, o locuinta ar trebui sa fie igienizata: proaspat zugravita si/sau vopsita in culori deschise, luminoase, de preferat alb, intrucat culorile intense sau combinatiile cromatice personalizate pot crea un impact vizual negativ.